måndag 30 januari 2012

Hunden i mina drömmar...Izrafel King Kenny 9 mån

Jag har så länge jag minns älskat hundar,i alla dess olika valörer,olika storlekar,färger och pälsar men måste erkänna att i mina drömmar så är en svart,stor,välmusklad,elegant men på samma gång powerfull Dobermann hane det absolut vackraste jag vet ibland alla hundar och raser jag sett.

Så är det bara,jag har funnit rasen i mitt hjärta och den är jag trogen,även fast jag tycker mkt om andra raser så har Dobermannen kommit för att stanna.
Älskar utmaningen och känslan när man lyckas för de är inte alla gånger de enklaste att ha att göra med.

För ca 6 veckor sedan fick jag då hem hunden jag så innerligt drömt om,en egen hane,en hund med mkt motor och kaliber i som man ska styra upp så man har dessa kraftfulla hundar i full kontroll...sånt fullkomligt Älskar jag ;O)

Ifrån att han varit ganska så smal och lite skranglig så har på kort tid vuxit i sina kläder till en mkt stilig gosse.

Snart börjar våran färd med ZTP träning och IPO träning med våra nya vänner och tränings kompisar i Norge,vilket vi ser otroligt mkt fram emot!

Här kommer lite bilder på min drömhund  Kenny ;O)
Man ska aldrig sluta drömma,för för eller senare blir drömmarna till verklighet!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar