fredag 8 mars 2013

En Solig Fredag

Nu har våren börjat att komma till Norge,snön smälter och solen blir ljusare och starkare,dagarna blir längre och  framför allt kvällarna blir lite längre för varje dag med ljus.

Många hundaktiveteter står inför dörren vilket är helt underbart!

Inser att jag måste verkligen ha en Kennel hemsida då jag får mycket fråger om vilka hundar jag har i kenneln.

Jag är ägare till Ak-yar Toyota "Tanya"


Izrafel Modesty Maya, som köptes in till kenneln men det var redan bestämt innans hon kom till Sverige att hon skulle bo hos fodervärd.

Precis då hörde gamla valpköpare av sig att de var intresserade av en ny hund och jag vet att de jobbar mkt med deras 1a Dobermann hane ifrån mig.

Valet att det skulle bli dom var lätt och hur perfekt som helst ;)


Sen äger jag Greta Garbo,även hon letade jag efter en fodervärd åt länge,även där dök en helt underbar gammal valpköpare upp och sökte en ny Dobermann.

Kennys uppfödare erbjöd mig en tik som kompensation att min Kenny omkom i en bilolycka,den 11 okt 2012.

Hon heter Izrafel Okelani Ognena men kallas Jenna,hon bor här.

Det vandrar inte många hundar ur mitt hem,men jag kan inte behålla alla hemma i mitt hus,hur gärna jag än vill så kan jag inte ha 5 Dobermann hundar, 4 Franska bulldoggar och en 3 årig son hemma som ensamstående i ett stort husDå får ingen hund kvalitets tid eller den träning de behöver och för mig känns det inte aktuellt att "bara" ha en flock hundar som går här hemma.

Mina tankar om det är att de flesta uppfödare använder sig av fodervärdar om man föder upp en brukshund/stor hundras eller så lånar man in tikar mm

Hur jag känslomässigt kan slita mig ifrån Maya och Greta...

Maya och Greta var redan tilltänkta att de skulle till fodervärdar så jag tänkte aldrig att dessa ska bo hos mig som mina egna hundar.

Jag hoppas att Anna-Lena och alla andra har fått svar på sina fråger ;)

Greta Garbo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar