tisdag 5 april 2011

Lite ögongodis ;O) och kära minnen..


Min vackra svarta pärla har funnit sig väl tillrätta hos oss,hon och Tanya är som syskon eller som ett gammalt gift par...hmm det är ju tjejer så man kan kalla dom de allra bästa vänner ist;O),de kompletterar varandra och har otroligt roligt ihop.
Finns inget härligare än att se den bruna och den svarta sträcka ut i galopp över gärdena varje dag;O) Är otroligt lycklig lottad som får dela mitt liv med dessa tjejer!

Varje hund har sin speciella plats i hjärtat och Yola betyder mkt för mig, Då min första importerade dobermann V´Dylan z Padoku var en hane jag älskade enormt och lärde mig hur mycket som helst om att leva med Dobermann.
Dylan blev även far till min allra första valpkull för en herrans massa år sen;O))

Yolas vackra och mkt vinstrika farmor Vampira z Padoku var kullsyster till min "Dylan" så tala om att komma tillbaka där man en gång började.
Känns mkt bra i hjärtetrakten och det är en fröjd för ögat att titta på dom och... leva med dom;O)

Det har blivit mkt konditionsträning de senaste veckorna med imorgon ska lydnads och uppletande träningen dra igång lite mer ordentligt,ska bli intressant och spännande.
Ska även testa ett appell spår med Tanya samt ett IPO spår med Yola;O)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar