måndag 11 april 2011

Min 1a Dobermann pojke;O)

Det känns som igår...men åren har gått sedan han hastigt lämnade mig.


Ibland är det skönt att blicka tillbaka och tänka på sina avlidna vänner ,vad de lärde en och vad de lämnade efter sig.
Det är inte alltid en dans på roser att vara hundägare och det är en stor utmaning i livet att leva med just Dobermann hanar men hanhundar i alla raser kan vara en utmaning i sig,det sitter inte i storleken utan i huvudet;O) Sen är de födda med en rad olika egenskaper som formar dom till de individer de är men även hur vi som ägare formar våra hundar.
Gudarna ska veta att jag ibland rivit mitt hår och gnagt sönder naglarna pga dessa starka individer men de har lärt mig att bli en lugn,trygg och tydlig ledare i alla lägen.

Men de är fantastiska på sitt egna sätt och när Liam är äldre så kommer det garanterat bo en hane hos mig igen.

Idag såg jag min första tussilago;O) VÅREN är här!!! Tjo flöjt!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar