onsdag 16 februari 2011

Härlig dag

Oj vilken härlig dag ;O)
Det blev en lång tränings promenad idag med Tanya och lite "lurviga hundar" ;O)
När vi tänker på aktivera eller träna våra hundar så tänker vi mest på lydnads träning eller bruks,då oftast spår tex.
Men för mig så är det även den såå ofantligt viktiga vardags lydnaden att kunna gå på promenad med sin hund gåendes lugnt och avslappnat vid ens sida, Även fast man går med andra som har hundar och när man släpper de lösa att de leker på ett ok sätt och kommer direkt när man ropar..
Inte alltid lika lätt som det låter och inte lika många som tänker så utan man släpper gärna ihop hundar så de får leka av sig men man har ingen koll alls HUR de leker...HUR skallet låter...HUR de tittar på varandra...HUR kroppsspråket är... SÅ INTRESSANT och LÄRORIKT!!


Jag Älskar sån träning så TACK till de lurviga för en toppen promenad med den bruna;O))
Lägger in bilder på min Älskade och Saknade "Svarta"
 Hon lärde mig så otroligt mkt hur det verkligen är att leva MED en hund och träna hund...Hon och Jag;O)

1 kommentar:

  1. Hejsan...

    Ville bara testa om detta fungerar.

    *KRAM*

    B

    SvaraRadera