onsdag 23 februari 2011

Hmm Snabb som Vinden är ett minne blott;O))

Oj vilka mysiga dagar det har varit!
En hel del god mat har intagits under helgen...det GILLAS av både mig och sonen och även av den där Bruna;O)

Härliga långpromenader med min lilla flock,så lillgrabben är rätt härdad av att vara ute mkt vilket han mår toppen bra av;O)

Har haft några riktiga AHA upplevelser när det gäller hundar och deras flock beteenden! Detta ska jag klura mer på hur jag kan använda det i min egen träning!!
För detta är helt nytt för mig och det är ju härligt att ljuset kan gå upp efter ca 25 år som hundägare hahahaha!!!

MEN som sagt hur en flock fungerar och hur individer ändrar sig helt efter olika medlemmar och raser är såå fantastiskt! Tanya är en hund som är såå olika i sitt sätt helt beroende på vem eller vilka  hon umgås med,det tycker jag är helt fantastiskt och jag lär mig otroligt mycket hela tiden ;O))

Mkt hundspråks läsning har det blivit då vi hälsat på lilla goa "Seb! hos min moster där Sebastian funnit sig tillrätta och mår toppen bra;O))

Jag har då alltid Älskat Dobermannen av en lång rad olika anledningar men bla för att de är Snabba som Vinden,Graciösa som en Gazell och Hoppar som en Antilop samt ofantligt vacker MEN nu har min hmm snabba,graciösa och vackra Dobermann blivit ....jaaa.... långsam,klumpig och allmänt seeg;O))

Hon har fått en ny bästis En GREYHOUND!!! Där ligger hon rätt rejällt i lä hahhahahaa!!!!
Men så otroligt underbart att se en Greyhound,2 Vizslor och en Dobermann spränga fram över snötäckta gärden;O)) Extra roligt är ju att gentlemannen i sällskapet är hela 14 år!!!
En så välbehållen Herre har jag aldrig träffat på så all heder till matte Anna-lena;O))
Ett härligt hundliv har den där Bruna med många trevliga hundar att ta promenader med;O))










Man blir lite trött av all pulka åkning efter Tanya tycker Liam;O))
Vi Tackar för alla mysiga promenader och ALL MAT;O))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar