torsdag 24 februari 2011

Min egna Mini-Ceasar ;O)

Ja kan ha fel i mitt tänk men jag gör så gott jag kan,jag växte upp utan datorer och tv spel...medans dagens barn och ungdommar är helt uppsluckade i teknikens värld.
Detta att vare ute i friska luften och kunna umgås med djur är inte lika "inne"...självklart ska Liam få knappa på en dator och få spela tv spel MEN han är ute mkt och han kommer få lära sig hur man beter sig omkring hundar och även andra djur.
Jag har fått många onda ögon på mig att jag har en Dobermann ihop med mitt barn och några har TOM försökt att ge bort Tanya!!! och letat nytt hem till henne för att underlätta för mig att bli av med henne...
De kommer inte hända att min bruna flicka kommer att flytta så enkelt är det!

Idag så skinner Liams ansikte upp så fort han ser en hund eller katt och han är riktigt duktig med dom och när han blir överfallen av en lycklig 8 v valp så skriker han inte utan tar det med ro ;O) Han älskar att åka pulka efter Tanya och hänga på min rygg när jag tränar.

Så han ä rmin egna Mini- Ceasar och som har behandlar djur redan som 9 mån lillkille så ligger jag nog i lä när han växt upp;O))

Vi hade en mkt härlig dag med hundrace och sedan jättemumsigt fika som snällt delades ut till hundar och katterna i huset;O)))

Titta och njut av bilderna när Liam och Vizsla baby 8 v leker ihop;O))
En liten Siames är med på ett hörn oxå;O)
Som verkligen var med och fikade med oss,dessa ljuvliga varelser;O)))

















                                                     En socker söt Siames;O)

2 kommentarer:

  1. Tack för superhärliga bilder Anette......barn o djur hör ihop.....så är det bara......!!!!

    SvaraRadera
  2. Underbart att se!! VAA??!!hur kan människor göra så?, det är väl ditt omdömme som gäller och du om någon känner väl Din hund! Det ska väl vara självklart att man ska kunna ha en Dobbis med en bebis, rasen i sig spelar väl ingen roll det beror väl på hur hunden är uppfostrad och vet sin plats i flocken! Jag tror att alla barn skulle må väldigt bra av att växa upp med djur!! :O) (Det blir alltid annonymt för att jag vet inte hur man gör på dom andra alternativen) :D haha.
    Kram /Jenny Vestlund

    SvaraRadera